05Ян
5 съвета за здравословно хранене
гласове: Гласувай 3 3
прочитания:1826

5 съвета за здравословно хранене

автор: ivcho

1. Водете си хранителен дневник.  Помислете си колко пъти сте казвали "ох, днес съм на една ябълка" и секунди по-късно в съзнанието ви изплува споменът за погълнатите сва сандвича, няколко банана, пакетче солети, капучино, кафе и вкусни бисквити? Ако искате да имате ясна представа за количеството и вида на храните, които приемате, най-добрият начин е да си водите хранителен дневник. В началото просто записвайте кога, какво и колко ядете. След това започнете да смятате приблизително и калориите. Това ще ви даде добра представа за хранителните ви навици и ще ви помогне да регулирате теглото си, ако прецените, че имате нужда.

2. Пригответе салата за няколко дни. Купете необходимите зеленчуци и продукти още през уикенда или в друг свободен ден. Отделете половин час, за да ги измиете и нарежете добре, и да ги разпределите в пликове и кутии, които след това приберете в хладилника. Направете достатъчно дресинг за салата за поне няколко дни. Така всичко, което трябва да направите сутрин преди да тръгнете на работа, е да смесите зеленчуците и дресинга в кутия, която да вземете със себе си и приберете в офисния хладилник.

3. Пийте повече вода. Тя ще помогне на организма ви да усвоява по-добре храната, ще се отрази позитивно на кожата ви и ще подтисне вълчия ви апетит. Освен това е необходима за нормалното функциониране на бъбреците ви и предпазва от някои сърдечни заболявания.

Според някои проучвания приемането на достатъчно вода дори може да забърза метаболизма ви и да ви помогне да свалите килограми. Ако ви омръзне да пиете само вода, разнообразете със сок от пресни плодове или нискокалорични напитки без подсладители. Когато сте на работа, винаги дръжте на бюрото си голяма бутилка или кана с вода, за да не ви се налага постоянно да ставате, за да пълните чашата си.

4. Ще ги познаете по цветовете.  Всеки е чувал, че плодовете и зеленчуците са полезни, но има едно много интересно правило, което гласи, че по-ярко цветните плодове и зеленчуци са най-полезни. За справка морковът, тиквата, спанакът и кивите са претъпкани с витамини, минерали и антиоксиданти. Затова добре е, ако ядете плодове или зеленчуци, които могат да се ядат и с обелката и тя е по-ярка от сърцевината (например краставица), хапнете и нея, защото там са повечето полезни вещества.

5. Закусвайте в леглото.  Обикновено работещият човек се отнася доста пренебрежително към закуската. Или смотава нещо полугодно за ядене по пътя за работа, или въобще пропуска храненето и минава към кафе. А всъщност закуската е едно от важните хранения за деня. Защо не опитате да приготвяте сутрин нещо прясно за ядене - яйца, сандвич със зеленчуци и месо, дори макарони, ако щете. Идеята е да закусите на спокойствие, може и в леглото. Междувременно обмислете плана за деня, подредете приоритетите си и чак тогава тръгнете към работното място. Ще видите, че ще се чувствате по-добре.

Категория: Здрав
коментари:0
Само регистрирани потребители имат възможност да пишат коментари!
Ако вече имате регистрация моля влезте в профила си от тук или се регистрирайте.
еКак-авто
Как да различаваме автомобилните купета?
Как да различаваме автомобилните купета?
Видовете автомобилни купета се...
еКак-техно
Как да изберем батерия за лаптоп?
Как да изберем батерия за лаптоп?
Знаем ли какво е важно, когато купуваме нова батерия за лаптоп?
еКак-бизнес
Как да се прехвърля от чуждестранен университет в български?
Как да се прехвърля от чуждестранен университет в български?
5 конкретни стъпки, които трябва да имате предвид.